השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

למה לוקח המון זמן לקבל בדיקת MRI בישראל?

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

למה לוקח המון זמן לקבל בדיקת MRI בישראל - חברת 360 מעלות שיא

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

למה לוקח המון זמן לקבל בדיקת MRI בישראל ? כל הסיבות שלא ידעתם

כל מי שנדרש לבדיקת MRI בישראל יודע, קיים קושי גדול להשיג תורים בהקדם, בפרט כשמדובר על כאלה שנקבעים דרך קופת חולים. ישנם מטופלים אשר מחכים שבועות ואף חודשים עד שהם מקבלים מועד לקביעת תור ל-MRI. במקרים דחופים, אין להם ברירה אלה לבחון אופציות למצוא תור מוקדם, גם אם זה כרוך בעלות כספית מסוימת. 

בשביל להבין למה לוקח כל כך הרבה זמן בשביל לקבוע תור ואיך אפשר לזרז את העניינים, צריך להסתכל על המצב ועל הבעיה בצורה רחבה. לאחר מכן, יהיה אפשר להבין טוב יותר את הסיטואציה. 

מאמר מקצועי - למה לוקח המון זמן לקבל בדיקת MRI בישראל - חברת 360 מעלות שיא

מה הבעיות בפניהן עומדים מטופלים בישראל?

בעיקרון, הציבור הישראלי עומד בפני מספר בעיות בהקשר של בדיקות MRI. 

בעיה ראשונה, מחסור כבד של מכשירים, בפרט בפריפריה. בסך הכל, נכון לשנת 2020 יש בישראל 42 מכשירי MRI בסך הכל, ועוד ארבעה שמיועדים למחקר. על פי נתוני OCED, ישראל מדורגת במקום ה-24 מתוך 27 מדינות מפותחות, בכמות מכשירי MRI ביחס למיליון נפש. מדובר על מספרים נמוכים מאוד. 

צריך לזכור, תוחלת החיים עולה ולכן גם כמות האוכלוסייה עולה. במצב כזה, המדינה חייבת לרכוש עוד ועוד מכשירים בשביל לעמוד במספרים ולא לייצר פקק, כלומר עיכובים ודחיות בתורים. בשנת 2015 היו 23 מכשירים, עד 2020 נרכשו כאמור 19 מכשירים חדשים בלבד.

יש לציין, שהממשלה קיבלה לאחרונה החלטה לרכוש עוד מכשירים, אך ייקח זמן עד שזה יקרה בפועל. מכשיר אחד עולה כמיליון וחצי דולר ומחייב אישור של משרד הבריאות. 

הבעיה השנייה היא, גם אם יש מכשירים אין עדיין מספיק כוח אדם שיתחזק ויתפעל אותם. כלומר, צריך רדיולוגים ואנשי מקצוע שידעו להשתמש במכשירים ולבצע את הבדיקות. לכן, גם אם בעתיד ירכשו מכשירים, כל עוד לא הוכשרו אנשים מתאימים לבצע את העבודה, סביר להניח שהם ישבו במחסנים ולא יהיו בשימוש. 

הרבה פעמים בשביל שהתורים יתבצעו ואנשים יקבלו שירות, הבדיקות מתבצעות מסביב לשעון, לעיתים 24 שעות ביממה, כולל במוצאי שבת. זה מחייב כוח אדם מתאים ויכולות של המקומות לספק שירותים כאלה סביב השעון. לא תמיד זה אפשרי. 

בעיה אחרת שבגינה אנשים נאלצים לחכות בתור זמן רב עד שיקבלו אישור לבצע בדיקת MRI, היא שבתי חולים ומרכזים אחרים אשר מחזיקים ברשותם מכשירים, מעדיפים לקבל לקוחות באופן פרטי, ולא בהכרח דרך קופת חולים. אז בית החולים יכול לכסות את העלות של הבדיקה בצורה הרבה יותר טובה, בין אם זה אומר שהמטופל משלם בעצמו על הבדיקה ובין אם זה אומר שהוא משתמש בפוליסה של ביטוח פרטי לשם כך. 

ישנן טענות רבות שבתי החולים מעדיפים לעבוד עם לקוחות פרטיים ולא עם לקוחות דרך הקופה. ולכן מי שמקבל הפנייה מרופא ופונה דרך הקופה, עלול למצוא את עצמו מחכה לתור זמן רב, דבר שיכול לעכב ולפגוע בתוכנית הטיפול שלו. 

לפני שנסביר כיצד אפשר להתמודד עם בעיות אלו בצורה נכונה, חשוב להדגיש את המובן מאליו, הבעיות האלה חמורות הרבה יותר ככל שמתרחקים מאזור המרכז או מהערים הגדולות, ירושלים או חיפה. מאחר ושם יש היצע גדול של בתי חולים ומרכזים רפואיים, ורובם נחשבים לאיכותיים ומאובזרים בציוד חדיש ומתקדם, וביותר ממכשיר אחד, אזי מי שמתגורר במרכז ירגיש פחות את המצב מאשר מי שמתגורר בפריפריה הקרובה או הרחוקה. 

מאמר - למה לוקח המון זמן לקבל בדיקת MRI בישראל - חברת 360 מעלות שיא

איך מתמודדים עם המחסור בתורים לMRI-?

ברמת המקרו, מדינת ישראל צריכה לדאוג שיהיו הרבה יותר מכשירי MRI זמינים ושיהיה הרבה יותר כוח אדם שיעסוק בתחום. כמו היא צריכה לוודא שבתי חולים יספקו שירותים שווים לכולם. 

ברמת המיקרו, קרי ברמת הפרט, הדבר הנכון לעשות הוא לפנות דרך חברה שעושה בדיקת MRI בצורה פרטית. כלומר, לא לפנות במסלול רגיל של קופת חולים אלא לממש אופציות של פוליסות בריאות פרטיות או לבדוק אפשרויות אחרות דרך חברות פרטיות שמתמחות בתחום של קביעת תורים לבדיקות שונות, כולל MRI. 

בצורה כזו, יהיה ניתן לקבל תור בהקדם ואף לא לשלם על כך מחיר מלא, שכן אפשר לממש את הכיסויים שפוליסת הביטוח מבטיחה. במקרים רבים, הפוליסה יכולה לכסות קרוב לשמונים אחוז מעלות הבדיקה, מה שהופך אותה למשתלמת מבחינה כלכלית, ובוודאי משתלם לא לחכות לתור כל כך הרבה זמן. 

ישנם מקרים רבים בהם הבדיקה היא דחופה, בין אם זה כתוצאה ממחלה, שבר, פציעה, חבלה או כל דבר אחר. אז מוטב כמובן לעשות כל מאמץ בשביל לבצע אותה כמה שיותר מהר וללא עיכובים. ישנם מקרים בהם הבדיקה איננה בהכרח דחופה, אך יש לקחת בחשבון, אם לא מקבלים תור תוך זמן סביר, אזי שהמצב עלול להחמיר. לכן גם במקרה כזה, יש לפעול בדחיפות ולא להיות שאננים. 

מה אנחנו מקבלים דרך שירות פרטי?

כשאנחנו פונים לשירות פרטי לצורך קביעת תור לבדיקת MRI, אזי שיש לנו אפשרות לקבל תור תוך 10 עד 72 שעות לעיתים, תוך הבטחה שאנחנו נקבל גם שירות אישי צמוד וגם אפשרות ליהנות מהתוצאות מיד אחרי הבדיקה. אז אנחנו יכולים לפנות לרופא שלנו בהקדם לצורך המשך תוכנית הטיפול. יש לנו אפשרות לבצע את התהליך דרך הטלפון או באינטרנט, וכאמור אנחנו משלמים עליו דרך פוליסת ביטוח בריאות פרטית, ועל כן אין לנו סיבה לשלם מחיר מלא. 

מאחר והמצב לא יכול להשתנות בקרוב, וסביר להניח שהוא רק יחמיר, אזי מוטב לנו לפעול בצורה כזו ולקבוע תור בהקדם. לשם כך, אנחנו יכולים לפנות לחברת 360 מעלות שיא עוד היום ולהזמין תור לבדיקת MRI, תוך 10 עד 72 שעות כמובטח, ולקבל את התוצאות תוך זמן קצר. 

מעוניינים לקבוע תור MRI פרטי?


השאירו פרטים כאן או התקשרו ונחזור אליכם בהקדם

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן