השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

אולטרסאונד בלוטת התריס

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

אולטרסאונד בלוטת התריס

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

אולטרסאונד בלוטת התריס – מה זה?

אולטרסאונד בלוטת התריס היא בדיקה שמטרתה לבדוק את תקינות בלוטת התריס. מדובר בהליך בטוח, לא פולשני וללא כאבים העושה שימוש בגלי קול כדי לזהות ולבחון גושים בצוואר. הבדיקה משמשת למגוון מצבים רפואיים של בלוטת התריס, ביניהם אבחון קשריות בבלוטה, גידולים סרטניים, גושים שפירים ועוד.

מהי בלוטת התריס?

בלוטת התריס מכונה גם בלוטת המגן ובלטינית תירואיד. היא בלוטה אנדוקרינית, כלומר, מפרישה הורמונים לגוף. היא בעלת צורה של פרפר ונמצאת בקדמת הצוואר. בלוטת התריס מייצרת שני הורמונים, תירוקסין, 4T וטריודותירונין, 3T. אלו מועברים באמצעות מחזור הדם לכל הרקמות בגוף.

הורמוני התריס מסייעים לתפקודם התקין של הלב, המוח והשרירים והם מאפשרים לגוף גם לשמור על חומו ולנצל אנרגיה.

מאמר - אולטרסאונד בלוטת התריס - 360 מעלות שיא

מה עלול להשתבש בבלוטה?

הפרעות בבלוטת התריס יכולות להתבטא בהפרעות במבנה הבלוטה, למשל הימצאותם של גושים או הגדלה שלה, גידולים ממאירים או הפרעות בתפקוד הבלוטה.

הפרעות בבלוטת התריס גורמות ליתר פעילות של בלוטת התריס, היפרתיראוידיזם, מצב בו הבלוטה מייצרת עודף הורמונים. הן גם יכולות לגרום לתת פעילות של בלוטת התריס, היפותיראוידיזם. במצב זה הבלוטה לא מייצרת את כמות ההורמונים הנדרשת לגוף.

מתי עושים אולטרסאונד בלוטת התריס?

בדיקת אולטרסאונד לבלוטת התריס נעשית במצבים בהם נצפתה או הורגשה בליטה בצוואר. לעיתים גם לאחר שהתקבלו ממצאים בבדיקות הדמיה אחרות כגון MRI או CT.

לעיתים לא ניתן לקבוע בוודאות לפי בדיקת האולטרסאונד האם הגוש הוא סרטני או שפיר. במידה וקיים חשד שהוא ממאיר נעשית בדיקה של ביופסיה במחט של הממצא בבלוטה או של הרקמות הסמוכות לו כדי לקבל אבחנה מדויקת.

איך מתבצעת הבדיקה?

בבדיקת האולטרסאונד נעשה שימוש בגלי קול בתדר גבוה כדי לייצר תמונות של חלקו הפנימי של האיבר אותו בודקים. גלי קול משתקפים מהמבנים הפנימיים של הגוף במהירויות ובעוצמות שונות, לפי מבנה האיבר. המידע מועבר למחשב המפיק תמונות המופיעות על-גבי המסך.

האולטרסאונד מייצר תמונות של זמן אמת כך שהרופא יכול לראות את המצב הנוכחי ואת תנועת האיברים וזרימת הדם.

סיכונים ותופעות לוואי

מתמרי אולטרסאונד אינם מייצרים קרינה לכן מדובר בבדיקה בטוחה שאינה גורמים לסיבוכים. גלי הקול המשמשים ליצירת תמונת האולטרסאונד אינם גורמים לתופעות לוואי. מדובר בבדיקה בטוחה ללא סיכונים.

הליך בדיקת אולטרסאונד בלוטת התריס

אולטרסאונד בלוטת התריס נעשה לאחר בדיקה קלינית וסקירת ההיסטוריה הרפואית. הרופא מוודא כי הבדיקה מועילה במצבו הנוכחי של המטופל. ההליך אינו מלווה בכאבים ואורכו מספר דקות בלבד. הבדיקה מתארכת כאשר נדרש לאפיין ממצאים. לא ניתנת הרדמה כך שניתן לחזור לשגרה רגילה מיד לאחר הבדיקה.

בדיקת אולטרסאונד מתבצעת במכון לאולטרסאונד אצל רופאים מומחים. לרוב הבדיקה מתבצעת כאשר המטופל שוכב אך  גם בישיבה ניתן לבצעה. במהלך הבדיקה הסנטר מוטה לאחור כדי שאפשר יהיה להאריך את חלקו הקדמי של הצוואר. לפני הבדיקה מורחים שכבה דקה של ג'ל שקוף על העור.

לבדיקת אולטרסאונד של בלוטת התריס אין צורך בהכנה מוקדמת. ניתן להמשיך ליטול תרופות קבועות, לאכול ולשתות כרגיל. אם הבגדים לא מסתירים את הצוואר אין אף צורך להסיר את החולצה. יש להסיר כל דבר שעלול לחסום את הגישה לצוואר כגון שרשרת.

אולטרסאונד בלוטת התריס - 360 מעלות שיא

כיצד הבדיקה מסייעת באבחון?

בדיקת אולטרסאונד בלוטת התריס מהווה נדבך משמעותי בהערכת ממצאים הכוללים גידולים ממאירים וממצאים שפירים של הבלוטה. הבדיקה מדויקת יותר מבדיקת מישוש האזור על-ידי רופא ונותנת מידע על-פיו נמשך הבירור או הטיפול.

תוצאות אולטרסאונד בלוטת התריס

במהלך הבדיקה משדר המתמר תמונה בזמן אמת על גבי הצג, כך שמבצע הבדיקה יכול לראות בצורה ראשונית את ממצאי הבדיקה. התרשמות זו מספקת מידע גולמי בלבד, והיא אינה משמשת להמשך הטיפול. תוצאות הבדיקה תלויות במידה רבה בסיבת ההפניה לבדיקה – במידה והבדיקה נעשתה עקב הופעת גוש חריג, יכולה הבדיקה לסייע בהבנה האם מדובר בגוש ממאיר או בגוש שפיר. כאשר הבדיקה נעשתה כדי למצוא קשריות או לאתר חסמים או פגמים מבניים במבנה הבלוטה, תוצאות הבדיקה עשויות לסייע בכך.

מאמר מקצועי - אולטרסאונד בלוטת התריס - 360 מעלות שיא

פענוח אולטרסאונד בלוטת התריס

לאחר סיום הבדיקה מועבר המידע לרופא רדיולוג מומחה, המפענח את ממצאי הבדיקה בצורה מעמיקה, וקובע האם הממצאים תקינים או שיש צורך בהתערבות רפואית ובטיפולי המשך. תוצאות הפענוח מועברות לרופא המפנה, על מנת שהלה יחליט על דרך הטיפול המתאימה ביותר. הליך הפיענוח ברפואה הציבורית אורך מספר ימים, כך שהנבדק עשוי להמתין מספר ימים ואף שבועות לקבלת תוצאות הבדיקה הסופיות.

מעקב לאחר בדיקת אולטרסאונד בלוטת התריס

על-פי פענוח אולטרסאונד בלוטת התריס ניתן להבין את תוצאות הבדיקה ולקבוע את המשך תוכנית הטיפולים והמעקב. לדוגמא, אם תוצאות הבדיקה הראו כי קיימות קשריות, הרופא צריך להחליט על סמך הפענוח האם יש צורך בניקור לצורך בדיקת התאים באמצעות ביופסיה במחט. אגב, במידה והוחלט לבצע ביופסיה, יכול הרופא להיעזר באולטרסאונד על מנת להגיע להוביל את המחט בצורה מדויקת לעבר אזור הממצא. במידה ופענוח הממצאים נמצא תקין ניתן לחזור לשגרה, ולבצע מעקב תקופתי על פי הוראת הרופא.

אולטרסאונד דחוף – רק ב-360 מעלות שיא

360 מעלות שיא נועדה לאפשר לכל אחד לקבל את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק, בצורה מהירה, חלקה ופשוטה. צוות העובדים המנוסה שלנו מלווה אתכם בכל שלבי ההליך – החל מקביעת תור בצורה מיידית, ועד לקבלת התוצאות בתוך פחות מ-24 שעות. אנו מעמידים עבורכם שירות לקוחות עוטף, הזמין עבורכם בכל שעות היממה.

במידה ויש לכם הגדלה של בלוטת התריס, חשד לגוש בצוואר, או הפרעות בתפקוד בלוטת המגן, יש לתאם אולטרסאונד דחוף לבדיקת בלוטת התריס. בכדי לתאם תור אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ונשמח לסייע וללוות אתכם בכל שלבי התהליך. הבדיקה מתבצעת על ידי רופא מומחה במכשור מתקדם וחדשני, וכוללת גם פענוח של הממצאים בתוך 24 שעות.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן