השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

הזרקה תחת שיקוף

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

הזרקה תחת שיקוף לעמוד השדרה

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

הזרקה תחת שיקוף לעמוד השדרה

האתגרים לטיפול בכאב הינם רבים.

הסבל והמגבלה היום-יומית קשים ומאתגרים והשאיפה לחזור למסלול חיים תקין היא גדולה.

קיים מגוון רחב של טיפולים להקלה בכאב החל מכדורים נוגדי כאב, טיפול אלטרנטיביים רבים וטיפולים נוספים הניתנים במסגרת מרפאת הכאב.

אחת הפעולות השכיחות והיעילות ביותר שקיימות במסגרת הטיפול בכאב הינה הזרקה סלקטיבית תחת שיקוף.

הזרקה סלקטיבית תחת שיקוף היא פעולה המבוצעת תחת מכשיר שיקוף במסגרת מרפאת כאב לרוב או חדר ניתוח ומאפשרת מתן זריקה ממוקדת לחלל או לנקודה בגוף הזקוקים לטיפול ושקשה להגיע אליהם בדרכים אחרות שאינן פולשניות.

ההליך מתבצע בעזרת מכשיר רנטגן חדשני בעזרתו ניתן לבצע צילום מתמשך של האזור אליו מוחדרת המחט. החומרים המוזרקים הם לרוב שילוב של חומר הרדמה עם סטרואידים.

היתרונות של הזרקה בשיקוף הם דיוק רב, מהירות והזרקה יעילה ללא אי נוחות ניכרת עם חיטוטים מיותרים במקום, בעיקר כאשר מדובר במקומות בהם עוברים עצבים וכלי דם רגישים כמו עמוד השדרה התחתון אגן וכדו'.

כל הפרטים על הזרקות לעמוד השדרה תחת שיקוף, אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

המטרה של ההזרקה לרוב תהיה כפולה – ראשית ההזרקה מכוונת לאזור ממנו בוקע הכאב והיא תאפשר לרופא המאבחן ולמטופל להבין ולזהות את המקור המדויק לכאב. הזרקה בה הכאב השתפר אפילו למספר דקות תאשר כי מקור הכאב נמצא באזור שהוזרק אליו החומר. מטרה שניה היא טיפולית – לחץ מכאני מוביל לדלקת מקומית ובצקת שמגבירים את הלחץ העצבי ועימו הכאבים הבלי נסבלים, מתן סטרואידים סלקטיבית לאזור הלחץ יוריד את הדלקת והבצקת והלחץ יוקל לתקופה ממושכת.

מאמר מקצועי - הזרקה תחת שיקוף - 360 מעלות שיא

הזרקות לעמוד השדרה תחת שיקוף

הזרקה תחת שיקוף מאפשרת מיקום מדויק של המחט במצבים בהם נדרשת הזרקה בקרבת עצם, עצבים וכלי דם למשל, הזרקה סלקטיבית לעמוד השדרה תחת שיקוף.

החומר המוזרק הוא חומר אנטי דלקתי יחד עם חומר משכך כאבים כדי לסייע למטופלים לחזור לאורח חיים פעיל, בהצלחה ולרוב תוך דחיית הצורך בניתוח ואף מניעתו.

ההזרקה מתבצעת תוך שימוש במינימום הנדרש של שיקוף רנטגן המדייק את ההזרקה לאזור האנטומי המיועד (למשל יציאת השורש העצבי בעמוד השדרה המותני – באזור של פריצת דיסק לוחצת) ונועד לזהות ולאשר את מקור הכאבים ובעיקר להקל על כאב הנגרם כתוצאה מהלחץ והדלקת המקומית באמצעות החדרה של תרופות כגון סטרואידים וחומרי הרדמה מקומיים. השימוש בשיקוף הרנטגן נועד, כאמור, לאפשר זיהוי מקום והגעה מדויקת לאזור המיועד להזרקה.

מתי מבוצעת הזרקה תחת שיקוף?

השימוש שכיח ביותר ומרבית הסובלים מכאבים מתמשכים יקבלו המלצה לטיפול שכזה במסגרת מרפאת כאב.

זריקה תחת שיקוף מאפשרת הקלה מהירה של הכאב והפחתה של תהליכי הדלקת באזור הכואב. הזריקה ניתנת לעצבים, למפרקים ולחללים בין החוליות בעמוד השדרה. הזרקה תחת שיקוף רנטגן נעשית לרוב כשאדם סובל מכאב כרוני מתמשך, באזורים בגוף שהם צפופים וקשים לגישה, למשל, חוליות עמוד השדרה.

איך מתבצעת הזרקה תחת שיקוף לעמוד השדרה?

לאחר תהליך אבחון קפדני והדמיה מתאימה לתלונות (CT, MRI וכדו') ישנה הבנה בסיסית למקור הכאבים, הסיבות מגוונות ורבות וכדי לטפל בשלב ראשון ללא ניתוח ועל מנת להבטיח שהכאבים אכן מקורם באזור החשוד ניתן לשקול הזרקה סלקטיבית תחת שיקוף.

כשאדם סובל מכאבים בגב התחתון מקרינים לרגל ימין ובהדמיה נראה לחץ על רקע פריצת דיסק בגובה המתאים לתלונות ניתן לבצע זריקה סלקטיבית לגובה המתאים תחת שיקוף בגב תחתון. התהליך מבוצע במרפאה ייעודית בצוות שיכלול רופא מומחה לתחום, אחות וטכנאי שיקוף. ההזרקה מתבצעת בשכיבה על מיטת שיקוף, הרדמה מקומית, סימון גובה וצד ההזרקה, חיטוי והזרקה בתנאים אידיאלים תחת הכוונה מדויקת של מכשיר השיקוף. הרופא המומחה מחדיר את המחט בזהירות כשהוא נעזר כל העת במסך מולו, אליו משתקפת תמונת הרנטגן של האזור. הודות לתמונה זו יכול הרופא להחדיר במדויק את המחט לנקודה המבוקשת, מבלי לפגוע ברקמות חיוניות באזור כגון עצבים או איברים אחרים.

כשהמחט מגיעה לנקודה הנדרשת, מוזרק החומר אל החלל המתאים ויכלול חומר הרדמה מקומית וסטרואידים לרוב.

חומר ההרדמה המקומי מעניק הקלה מיידית שבד"כ שנמשכת מספר שעות ואילו הסטרואידים ישפיעו לאורך זמן ארוך יותר. תינתן הקלה של הכאב מיד לאחר שחומר ההרדמה מוזרק אך כשזה מתפוגג הכאב עשוי לחזור שוב. תוך מספר ימים – שבועות צפויה להתחיל השפעת הסטרואידים והכאב ירד בהדרגה. השפעתם תימשך לאורך כל זמן שהות התרופה בגוף ואף לאחר מכן עם הירידה בבצקת ובדלקת המקומית.

ההליך ההזרקה לוקח כ – 30 דקות ובעל סיכויי הצלחה גבוהים מאוד. לאחר-מכן, המטופל נשאר להשגחה קצרה עד שהוא מתאושש לגמרי. חשוב להגיע עם מלווה כי לא ניתן להשתחרר לבד לאחר זריקה תחת שיקוף. אסורה גם הנהיגה ביום הזריקה. יש לציין כי תיתכן עלייה בלחץ דם למטופלים עם סוכרת או יתר לחץ דם בעקבות הזריקה.

מאמר - הזרקה תחת שיקוף - 360 מעלות שיא

הכנות לקראת זריקה תחת שיקוף

בעיקרון אין הכנות מיוחדות שיש לעשות. אם לוקחים מדללי דם צריך לידע מבעוד מועד את הרופא ולקבל הנחיות בקשר לכך לפני קביעת התור לזריקה. את הזריקה לא ניתן לקבל כל עוד לוקחים מדללי דם.

לפני ההזרקה הרופא בוחן את התיק הרפואי ואת הבדיקות המוקדמות שנעשו להערכת הצורך בהזרקה. במידה וניתנים טשטוש או הרדמה מקומית, יש להיות בצום לפני הפרוצדורה, לקבל הערכת מרדים ולפעול לפי הנחיות הצוות הרפואי.

לתיאום תור לזריקה תחת שיקוף, צרו קשר עם 360 מעלות שיא, שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות לרבות MRI פרטי ואולטרסאונד פרטי.

דוגמא לשימוש נפוץ וחשוב בהזרקה מקומית תחת שיקוף היא בעת מאורע של פריצת דיסק חריף:

ישנם אמצעים מגוונים לטיפול בפריצת דיסק חריפה הגורמת לכאבים עזים.

לאחר שנשלל מצב חירום תסמונת זנב הסוס (CES) באמצעות הערכה קלינית של החולה – בדיקה ושימוש באמצעי עזר הדמייתים כגון CT או MRI עמוד שדרה, עומדים בפנינו אמצעים רבים על מנת להקל על הכאבים ולאפשר חזרה לאיכות חיים טובה.

מרבית פריצות הדיסק יחלפו עצמונית וללא ניתוח אם נמתין מספיק זמן.

האתגר הוא לאפשר זמן זה באמצעות אמצעים שונים וכשאלו לא מספקים ורק אז נשקול טיפול ניתוחי.

אחד האמצעים הנפוצים השכיחים והטובים ביותר לכך הינה הזרקה סלקטיבית לאזור השורש הלחוץ בעמוד השדרה המותני.

ההזרקה נעשית בהרדמה מקומית בלבד של חומר הרדמה משולב עם סטרואידים ותחת שיקוף לדייק את מיקום ההזרקה.

הסיכונים מועטים ביותר וההזרקה בהחלט מסייעת במקרים רבים ומאפשרת להרוויח זמן על שהלחץ מהדיסק פוחת והכאבים חולפים

מרבית החולים שיאובחנו עם פריצת דיסק יהיה זה הטיפול הפולשני הראשון לאחר שנכשל הטיפול בכדורים נגד כאבים ופיזיותרפיה ולרוב לא יידרש טיפול ניתוח לאור ההטבה שתתקבל בהזרקה.

הטיפול מומלץ מאוד וניתן בהמלצת מומחה לניתוחי עמוד שדרה לרוב.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן