השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

MRI צווארי: כל מה שחשוב לדעת לפני שעוברים את הבדיקה

 

אחד האזורים הרגישים ביותר בגוף האדם הוא עמוד השדרה שבגב. מדובר על אזור שמשפיע על יכולות התפקוד של האדם בהיבטים שונים, החל מתנועות סטנדרטיות, פשוטות ויומיומיות ועד לכדי תנועות מורכבות אשר מבוצעות על ידי ספורטאים, רקדנים ואחרים המתעסקים בתנועה באופן כזה או אחר. 

מרבית בני האדם יתמודדו בשלב מסוים בחייהם עם כאבי גב. חלקם באופן קבוע וחלקם באופן זמני, נקודתי וספציפי.

ישנם מקרים בהם הכאב או הנזק הם משמעותיים ואז יהיה צורך לבצע בדיקה מקיפה בשביל לראות מה הסיבה לכך וכיצד ניתן לטפל בבעיה. לשם כך, יש צורך לעבור בדיקת MRI צווארי או בשמו השני, MRI עמוד שדרה צווארי. 

מה זה MRI צווארי

בדיקת MRI, כידוע, היא בדיקה תהודה מגנטית, אשר מאפשרת לסרוק ולצלם איברים פנימיים, ללא צורך בפעולה פולשנית ומבלי להשתמש באמצעים שיוצרים קרינה.

מדובר בבדיקה נטולת כאב שמאפשרת לאבחן מצבים מולדים ונרכשים. בין היתר, נהוג לבצע אותה באזור הצוואר ועמוד השדרה. 

מה מאבחנים בבדיקה?

במסגרת בדיקת MRI צווארי, ניתן לאבחן מספר לא מבוטל של בעיות וביניהן:

  • פגיעות בחוט השדרה
  • פריצות דיסק
  • מומים מולדים באזור
  • תהליכים זיהומיים
  • ודלקות בעמוד השדרה ובחוליות
  • גידולים סרטניים
  • ועוד

חשוב להבהיר, הבדיקה מתבצעת בכל פעם כשיש חשד לבעיה באיברים פנימיים באזור ולא ניתן לאבחן אותם בצורה אחרת. 

בזכות MRI צווארי, יכול הרופא לראות מה מתרחש בעמוד השדרה והסביבה, לזהות מחלות, מומים או כל דבר אחר ולקבוע תוכנית טיפול מתאימה.

היתרון של בדיקה זו, שהיא מציגה תמונות מאוד ברורות, בפריסה רחבה, באופן כזה שיכול להציג את המבנה של המקום בצורה ברורה וחדה. 

מתי צריך לעבור בדיקת MRI צווארי

אף על פי שמדובר בבדיקה מאוד מקיפה ואיכותית, לא בכל מקרה בו מטופל מתמודד עם כאבי גב הוא בהכרח יידרש לעבור בדיקה שכזו. ישנם מקרים ספציפיים בהם הרופא ישלח אותו לבצע אותה. 

מדובר על מקרים כגון: כאבים עזים בצוואר ובגב תחתון, חשד לפריצת דיסק, כאבים המלווים בחום, גידולים בחוליות ובחוט השדרה (גם אחרי שהם יתגלו הוא יידרש לעבור בדיקה לצורך מעקב), תחושת נימול בגפיים, תאונות וחבלות באזור עמוד השדרה. 

בדיקת MRI היא אחת הבדיקות אשר ניתן לבצע גם בקרב עוברים ברחם, ללא חשש לפגיעה בעובר או באם, ולכן אם יש צורך מבצעים בדיקת MRI צווארי לעובר במידה ובדיקת אולטראסאונד לא מספקת אבחון מדויק לגבי מצבו. 

מכון MRI פרטי

כיצד עורכים בדיקת MRI צווארי

כאמור, בדיקת MRI  באופן כללי, ובפרט בדיקת MRI  צווארי היא בדיקה מאוד פשוטה, קלה, איננה פולשנית והסיכון בה הוא נמוך מאוד.

במהלך הבדיקה, יתבקש הנבדק לשכב על מיטת המכשיר בהתאם לאופי הבדיקה שיש לבצע (על הבטן, גב או על הצדדים). המכשיר אשר עשוי כגליל ענק ינוע סביבו ויצלם אותו. הנבדק יידרש לשכב מבלי לזוז על מנת שהתמונות יצאו מדויקות ולא מטושטשות. 

בחלק מהמקרים, יהיה צורך להזריק חומר ניגוד לווריד, במידה והמטופל סובל מרגישויות עליו ליידע את הרופא. כמו כן, עליו ליידע אותו לגבי ההיסטוריה הרפואית שלו. אם הרעש של המכונה מפריע לו, אז מוטב שהוא ייקח אטמי אוזניים בשביל שזה לא יפריע לו. 

בדיקה נערכת בין חצי שעה לשעה, במהלכה אסור לנבדק לענוד תכשיטים, שעונים או כל דבר אחר שיש בו מתכת. אם יש בתוך גופו שתלים, קוצב לב או דברים אחרים עליו ליידע את הרופא על כך. 

איך מזמינים תור מהיר?

על מנת שיהיה ניתן לטפל בהקדם בבעיה איתה מתמודדים, יש להזמין בדיקת MRI צווארי כמה שיותר מוקדם. 

לכן מוטב לפנות אל גורם פרטי שמתמחה בMRI פרטי מהיום להיום היום, דוגמא חברת 360 מעלות שיא. דרך צוות החברה והשירות שהוא מעניק, אפשר להזמין תור באחד מהמרכזים הרפואיים בהם יש מכשיר MRI, בין 10 ל-72 שעות. 

הצוות ידאג לכל מה שנדרש על מנת שהנבדק יוכל לגשת בהקדם, לבצע את הבדיקה ובסופה לקבל את התוצאות. 

אחרי שמקבלים את תוצאות הבדיקה, ניתן לפנות אל הרופא לצורך המשך טיפול. הוא יבחן את התוצאות ובהתאם לכך יחליט מה תוכנית הטיפול הרלוונטית לנבדק. 

חשוב להבהיר, בדיקה דרך חברת 360 מעלות שיא, מתבצעת מהר יותר והיא גם זולה יותר. לכן משתלם לפנות אליה בהקדם לצורך הזמנת תור MRI צווארי. 

דילוג לתוכן