השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

הכנה לבדיקת MRI של הבטן

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

הכנה לבדיקת MRI של הבטן

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

הכנה לבדיקת MRI של הבטן – כל מה שצריך לדעת

בדיקת ה-MRI מבוססת על פעילות מגנט של פרודות  הקשורות למימן בגופנו, כך ששינוי בהתנהגות השדה המגנטי יוצר תמונה בהתאם לקשרים שלהם עם יסודות בהרכבים אחרים. התהודה המגנטית, ה-MRI, מראה את המבנה הפנימי של אברי הגוף ועוזרת כך להבחין בין תהליכים ממאירים לשפירים. MRI היא בדיקה טובה לאבחון נגעים ומחלות באברים רקמתיים כגון טחול, לבלב, כבד, בלוטת יותרת הכליה, הכליות ואברי האגן.  כל הפרטים על בדיקת MRI לבטן וכיצד להתכונן אליה אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

בדיקת MRI בטן

בדיקה זו מתבצעת כדי לבצע הערכה של איברים הנמצאים בחלל הבטן, כולל הכליות, הכבד, יותרת הכליה, דרכי המרה והלבלב. ממצאי בדיקת ה-MRI יכולים להצביע על מצבי מחלה או פגיעה באברים הללו כגון גידולים וציסטות.

מאמר מקצועי - הכנה לבדיקת MRI של הבטן - 360 מעלות שיא

MRI של הלבלב ודרכי המרה

הבדיקה, הנקראת MRCP, Magnetic Resonance Cholangio-Pancreography, אינה פולשנית ואינה מצריכה הזרקת חומר ניגוד. הלבלב הוא בלוטה המייצרת אנזימים שונים שתפקידם להבטיח פירוק תקין של פחמימות, שומנים וחלבונים.

הבדיקה נדרשת כאשר יש חסימות בדרכי הלבלב או בדרכי המרה או פתולוגיות אחרות. מחלות כרוניות בדרכי המרה עלולות להוביל לסרטן ומחייבות מעקב צמוד. גם כאשר יש חשד לגרורות סרטניות מומלץ לעשות MRI כדי לאמת או לשלול את החשד ולהיערך בהתאם.

בדיקת  MRI של הכבד

תפקידו העיקרי של הכבד הוא סילוק רעלים מהגוף ולאפשר מטבוליזם תקין. בדיקת MRI של הכבד נדרשת כאשר מתגלים בו נגעים המחייבים אבחון מדויק ומפורט כדי לגבש תוכנית טיפול מתאימה.

כך, לדוגמא, אנשים שחולים בשחמת הכבד ונמצאים בקבוצת סיכון לפתח גידולים שונים בכבד זקוקים לבדיקות מתקדמות לשם זיהוי מצבם. גם אחרי דלקת כבד נגיפית מסוג B  או C ייתכן ויהיה צורך בבדיקת MRI.

בדיקת MRI של המעי הדק, הנקראת גם MRE, Magnetic ResonanceEnterography, מתבצעת במקרים של מחלות באיבר זה, כגון קרוהן וקוליטיס.

מאמר - הכנה לבדיקת MRI של הבטן - 360 מעלות שיא

הכנה לבדיקת MRI בטן

שעה לפני הבדיקה על הנבדק לשתות ליטר שתייה מתוקה, שתייה הכוללת סוכר מניטול המרחיב את המעי ומאפשר דימות טוב יותר של האזור.

לפני בדיקת MRI של המעי הדק יש צורך בצום מלא של 6 שעות לפני הבדיקה. אם נוטלים תרופות בשעות קבועות ניתן לקחתן עם כמות קטנה של מים.

זמן קצר לפני הבדיקה עצמה המטופל לובש חלוק ומסיר תכשיטים, שעון וכל אביזר מתכתי אחר מגופו.

לנבדקים הסובלים מקלסטרופוביה מוצע חומר טשטוש או הרגעה. בשל רעש המכשיר מוצעים גם אטמי אוזניים. הבדיקה נעשית ללא הרדמה.

לעיתים מוזרק חומר ניגוד דרך הוריד, גדוליניום, שזהו חומר ניגוד מתכתי בעל תכונות מגנטיות המאפשר הדגמה יעילה יותר של כלי הדם ומגביר את איכות הסריקה. זהו חומר שאינו מבוסס על יוד לכן כמעט ואין אליו תגובות אלרגיות.  לעיתים מניחים סליל מיוחד המקיף את איברי הבטן.

משך הבדיקה הוא בין 30-60 דקות והיא מתבצעת בשכיבה. לעיתים מתבקשים לעצור את הנשימה לפרקי זמן קצרים של כ-20 שניות.

MRI בטן מבצע במצבים רגישים ומורכבים, חשש לגרורות סרטניות בכבד, דלקות כרוניות במעי כגון קרוהן או קוליטיס, תפקוד לא תקין של הטחול, בעיות בכליות ועוד. לכן יש חשיבות גבוהה לפענוח, שיעשה ללא כל טעות. יש לוודא שהמפענח הוא רדיולוג מוסמך, בבכיר ומנוסה מאוד.

זקוקים לתור דחוף לבדיקת MRI בטן? התקשרו עוד היום והזמינו תור. במכון מכשירי הדמיה מהמתקדמים והחדישים בעולם. הבדיקות מבוצעות על-ידי מיטב המומחים, בסיומן מקבלים פענוח מהיר וחוות דעת.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן