השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

אילו מקרים רפואיים מצריכים הפנייה ל-MRI?

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

אילו מקרים רפואיים מצריכים הפניית ל-MRI

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

MRI זו אחת הבדיקות הנפוצות והמרכזיות בתחום הרפואה האבחונית ובמקרים רפואיים רבים מפנים אליה. אילו הם? תוכלו לקרוא  על-כך במאמר שלפניכם.

מה בודקים באמצעות MRI?

בדיקת MRI היא בדיקת אבחון מתקדמת המאפשרת לזהות מגוון רחב של פגיעות ומחלות. באמצעות מכשיר MRI מתבצעת סריקה לא פולשנית של איברי הגוף הפנימיים ושל כלי הדם.

באמצעות תהודה מגנטית וגלי רדיו של ה-MRI ניתן להפיק תמונות ברורות ואף תלת-ממדיות של האזורים הנבדקים. הנתונים המתקבלים בסריקה ניתנים לעיבוד מתקדם של פריסת האברים לפרוסות ובחינה מעמיקה שלהם.

רופאים שונים, בין אם זה אורתופד, נוירולוג, כירורג או גסטרואנטרולוג, מפנים ל-MRI כדי לקבל תמונה מדויקת וברורה ולהתמקד בה עד לרמת הפרט הקטן ביותר. קיימים סוגים שונים של בדיקת MRI, לדוגמא, MRI מוח, MRI עמוד שדרה, MRI בטני, חזה, אגן ועוד, כמספר איברי הגוף כמעט.

MRI ניתן לבצע באופן פרטי או במסגרת הרפואה הציבורית, אולם ברפואה הציבורית ההמתנה לתור ארוכה מאוד.

מאמר מקצועי - אילו מקרים רפואיים מצריכים הפנייה ל-MRI - חברת 360 מעלות שיא

אילו מצבים רפואיים מצריכים בדיקת MRI?

רופאים מפנים לבדיקת MRI לצורך אבחון במקרים שונים. הפניה ל-MRI מוח תיעשה לצורך אבחון מחלות או פגיעות מוח כגון גידול במוח, לחץ תוך מוחי מוגבר, כלי דם לא תקינים, מחלות של רקמת המוח כגון טרשת נפוצה וחבלות ראש שונות.

הפניה ל-MRI של עמוד השדרה תינתן במקרים של חשד למחלות ופגיעות בעמוד השדרה, כגון שינויים מבניים, פריצת דיסק, גידולים או כלי דם לא תקינים.

לאבחון מחלות דם שונות, כגון חסימה או התרחבות לא תקינה של כלי הדם, ניתנת הפניה ל-MRI או בדיקת MRI לורידים ועורקים הנקראת MRA/MRV.

כאשר קיים צורך באבחון מחלות או פגיעות באברים פנימיים מופנים ל-MRI בטן, חזה או אגן. נשים אשר נמצאות בסיכון גבוה לסרטן השד מופנות לביצוע MRI שד לקבלת תמונה ברורה של רקמת השד.

לאבחון של פגיעות או מחלות במפרקים ולקראת ביצוע ניתוחים אורתופדיים, אורתופד מפנה את המטופל לבדיקת MRI של המפרקים הרלבנטיים. במקרים בהם קיים חשד להיריון לא תקין האישה מופנית לבדיקת MRI של העובר.

מעקב אחר טיפולים ובדיקות תקופתיות

לא רק לצורך אבחון אלא גם לשם מעקב ניתנת הפניה ל-MRI. לאחר שכבר אובחנה המחלה, והמטופל נמצא במהלך טיפול, הרופא רוצה לדעת מה מידת ההצלחה של הטיפולים ומפנה לבדיקת MRI. מדובר בעיקר בחולים אונקולוגיים.

טיפולים נגד סרטן הולכים ומשתכללים והופכים לאפקטיביים יותר ויותר אך תופעות הלוואי שלהם עדיין קשות. כדי לעשות את המינימום ההכרחי רופאים אונקולוגיים רוצים לקבל תמונה מדויקת על אפקטיביות הטיפול. לשם כך הם מפנים לבדיקת MRI. מצד אחד לא רוצים לפספס תאים סרטניים, מצד שני, אם יש שיפור משמעותי, נשקלת הפחתה בטיפולים באמצעות הבדיקה ואבחון מצב המחלה.

גם במחלות כרוניות קשות, דוגמת טרשת נפוצה נדרשות בדיקות מעקב תקופתיות. היתרון של MRI במקרה זה היא שאינו חושף את המטופל לקרינה. כאשר נדרשים לעבור בדיקת הדמיה בתדירות גבוהה, זהו יתרון משמעותי.

מאמר - אילו מקרים רפואיים מצריכים הפנייה ל-MRI - חברת 360 מעלות שיא

לפני ניתוחים

לפני ניתוח מעדיף הרופא לבצע מיפוי של האיבר המנותח בעזרת בדיקת MRI.  כך לא נגרם כל נזק במהלך הניתוח ואותם איברים בסיכון עוברים מיפוי כדי שלא תיפגע כל יכולת חיונית.

זקוקים לבדיקת MRI מהיום להיום? לא משנה לאיזו בדיקת MRI הופניתם, צרו קשר עם מכון 360 מעלות שיא וקבלו תור מידיי לבדיקת MRI. הבדיקה מתבצעת במכון חדשני עם מכשור מתקדם ביותר. פענוח מהיר ומדויק תקבלו לאחר הבדיקה.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן