השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

איך להתכונן לבדיקת MRI של הערמונית?

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

איך להתכונן לבדיקת MRI ערמונית

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

בדיקת MRI של הערמונית נעשית לרוב כאשר יש חשד לגידול בערמונית. הבדיקה הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות ונכנסה לשימוש רחב בבדיקות דימות של הערמונית. MRI הוא אמצעי הדמיה אשר מאפשר לקבל תמונות של האיבר או החלק בגוף בעזרת שדה מגנטי חזק וגלי רדיו. כל הפרטים על בדיקת MRI של הערמונית וכיצד יש להתכונן לקראתה אתם מוזמנים לקרוא במאמר שלפניכם.

בדיקת MRI של הערמונית

מבין בדיקות ההדמיה  של הערמונית, בדיקת MRI היא הבדיקה המדויקת ביותר המאפשרת להראות ממצאים חשודים. בדיקת MRI לערמונית נעשית לרוב כאשר יש חשד לסרטן או כאשר יש ממצאים ורוצים לקבוע את דרגת התקדמותם.

סרטן הערמונית הוא הגידול השכיח ביותר בקרב גברים. זהו גידול שהוא בעל מבנה מורכב ולעיתים מפוזר במספר אזורים בערמונית ובדיקות הדמיה אחרות כגון CT ו-US מוגבלות מאוד ביכולתן להראות את הגידול.

מאמר מקצועי - איך להתכונן לבדיקת MRI של הערמונית - חברת 360 מעלות שיא

למי מיועדת בדיקת MRI של הערמונית?

לחולי סרטן הערמונית שאובחנו בביופסיה, כדי לקבוע את דירוג המחלה, ה-staging שלה. תמונות ה-MRI מסייעות לראות האם הגידול יצא מחוץ לערמונית או האם יש מעורבות של שלפוחיות הזרע. קביעת הדירוג מסייעת בהחלטה לגבי תוכנית הטיפולים המתאימה לכל חולה, לדוגמא, הוצאת רשת עצבים הצמודה לערמונית, ניתוח כריתה, הקרנה או טיפול מקומי.

בדיקת MRI של הערמונית נעשית גם כאשר יש חשד גבוה לסרטן הערמונית, אם בעקבות ממצאי PSA גבוה בדם ואם לאחר בדיקת רופא פיזית. במידה וקיים חשד אך ממצאי המחלה לא אותרו בביופסיה תחת US, מופנה המטופל לבדיקת ביופסיה מונחית  MRI. הביופסיה באמצעות US היא אקראית, בעוד שבאמצעות MRI ניתן לכוון את הביופסיה בצורה מדויקת.

בדיקת MRI לערמונית נעשית גם כדי לבדוק חזרתו של הסרטן לאחר טיפולים שנעשו בעבר. לדוגמא, לאחר כריתה של הערמונית או הקרנה. איתור המיקום המדויק מסייע בקביעת הטיפול להמשך. כמו-כן, נעשות בדיקות מעקב אחר גידול ערמונית שנמצא ברמת סיכון שאינה גבוהה.

איך מתבצעת בדיקת MRI של הערמונית?

הבדיקה מבוצעת כאשר המטופל שוכב על גבו. הבדיקה אינה מבוצעת בהרדמה. במקרים מסוימים מוחדר לפי הטבעת סליל אנדורקטלי לצורך קבלת תמונות מדויקות של הערמונית. זהו אביזר המכיל סליל בתוכו יש בלון גומי. להקלה על פעולת ההחדרה של הסליל מורחים ג'ל מאלחש. הפעולה מתבצעת על-ידי רופא.

במהלך הבדיקה מוזרק דרך הווריד חומר ניגוד וחומר נוסף דרך השריר כדי להפחית את התכווצויות המעי אשר עלולות לגרום לטשטוש תמונות הערמונית. משך הבדיקה הוא כ-30-60 דקות.

לאחר הבדיקה התמונות מעובדות על-ידי רדיולוג מומחה בתחום הערמונית המסייע בפענוח. בסיום מקבל הנבדק דיסק עם תמונות הבדיקה, פענוח הבדיקה והעיבודים.

מאמר - איך להתכונן לבדיקת MRI של הערמונית - חברת 360 מעלות שיא

איך להתכונן לקראת בדיקת MRI של הערמונית?

לפני בדיקת MRI של הערמונית אין הכנות מיוחדות, אולם כמו לפני כל בדיקת MRI יש להגיע לחדר הבדיקה נטולי מתכות לחלוטין, משום שמדובר במכשיר הפועל על תהודה מגנטית חזקה ביותר. תכשיטים, שעון, אבזם של חגורה  וכל דבר מתכתי אסור שיכנס לחדר ה-MRI.

לבדיקת MRI של הערמונית יתבקש המטופל ללבוש חלוק. במהלך הבדיקה אסור לזוז כדי לא לטשטש את תמונת ה-MRI .

צריכים תור דחוף לבדיקת MRI ערמונית? פנו עוד היום ל-360 מעלות שיא והזמינו תור. אנו עומדים לשרות המטופלים שלנו ומספקים להם מסגרת טיפולים מהירה ומקצועית, עם מיטב המומחים ועם ציוד חדשני ומתקדם. במרכז מתקיימות סוגי בדיקות רבות נוספות, כולל פענוחים וחוות דעת, הכל בהתאמה לצורך הרפואי של לקוחותינו.

נכתב על ידי המומחה שלנו

ד

ד"ר יוהן זלצר

מומחה ברדיולוגיה אבחנתית ופולשנית. רדיולוג במכון רדיולוגיה פולשנית בבית החולים תל השומר.

להזמנת ביקור באופן פרטי 
03-695-7777

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן