השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש?

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

בדיקת MRI ראש היא בעצם בדיקת מוח. MRI, או בשמו המלא Magnetic Resonance Imaging, ובתרגום לעברית, הדמיה בתהודה מגנטית, הוא מכשיר לסריקת איברי הגוף השונים באמצעות שדה מגנטי חזק. התוצאה שמתקבלת במקרה של MRI ראש היא תמונה תלת-ממדית של רקמות המוח. כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש ובמה היא כרוכה? את כל הפרטים אתם מזומנים לקרוא במאמר שלפניכם.

מה בודקת בדיקת MRI ראש ובאילו מקרים היא מתבצעת?

ככלל, בדיקת MRI היא בדיקה שאינה פולשנית ואינה מלווה בכאב. הבדיקה גם אינה עושה שימוש בקרינה מייננת. התמונות המתקבלות הן מפורטות ומאפשרות לרופא לבצע הערכה טובה של המוח, כולל זיהוי של מחלות מולדות ונרכשות.

מאמר מקצועי - כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש - 360 מעלות שיא

מה בודקים ב-MRI ראש?

הבדיקות הנפוצות הן בדיקת מומים מולדים במוח, קיומן של מחלות מטבוליות במוח הגורמות לשינויים ברקמת המוח, הדמיה של בלוטת יותרת המוח, ההיפופיזה. הדמיה של עצבי השמיעה, הערכה כימית של החומרים המרכיבים את רקמת המוח, הדמיה תפקודית של המוח.  Functional MRI, fMRI, המאפשר בדיקה של אזורים שונים של המוח לפי פעילות מטבולית בהם בעת ביצוע מטלות שונות. בדיקה הנעשית לרוב לצורך הערכה קדם ניתוחית של מיקום אזורי השפה, הראייה, התחושה והפעילות המוטורית במוח כדי לא לפגוע בהם במהלך הניתוח. בנוסף נבדקת התפתחות המוח אצל עוברים.

לאיזה צורך מפנים לבדיקת MRI ראש?

כאשר יש חשד לגידולי ראש ולצורך  מעקב אחריהם. אבחון אפילפסיה, הדגמה של מומים עדינים ולצורך הערכה קדם ניתוחית. חשד לאנדומה, גידול וצמיחה של תאים בבלוטת יתרת המוח. ירידה בשמיעה בשל מקור עצבי, בדיקת MRS, בדיקה הנותנת ספקטרום של תדרים על הרכב וכמות של מספר תרכובות כימיות הנמצאות באזור הנבדק, לשם הערכת מחלות מטבוליות והערכה האם קיימים גידולי מוח.

כמו-כן, בדיקת MRI ראש יכולה לסייע באבחון מצבים אקוטיים כגון מפרצת או כלי דם נפוחים במוח, טרשת נפוצה, פגיעה בעומד השדרה, עודף בנוזל עמוד השדרה בגולגולת, שבץ או אירוע מוחי, דימום מוחי, תסמונת הורמונאלית דוגמת תסמונת קושינג, המתבטאת בעליה במשקל והצטברות רקמת שומן באזור החזה והבטן, הצוואר והכתפיים. כמו-כן, נבדקות בעיות בכלי הדם והפרעה עקב פציעה בעבר. בדיקת MRI ראש מאפשרת גם בדיקה של העיניים והאוזניים ואבחון מצבים הקשורים בהם.

מאמר - כמה זמן אורכת בדיקת MRI ראש - 360 מעלות שיא

כיצד מתבצע תהליך MRI ראש?

לפני הבדיקה מסירים תכשיטים, שעונים וכל אביזר מתכתי אחר כגון אבזם חגורה, מטבעות, מפתחות וכד' בגלל המגנטים רבי העוצמה אשר בחדר.  לאחר מכן נשכבים על מיטה המחליקה באיטיות לתוך מכשיר דמוי מנהרה. כדי להגיע לדיוק מרבי על המטופל לשכב בלי לזוז. במהלך הבדיקה נשמעים רעשים חזקים וניתן להשתמש באטמי אוזניים. הטכנאי מדריך את המטופל כיצד לתקשר עימו במהלך הבדיקה עם חשים אי נוחות.

הבדיקה נמשכת כ-45 דקות. היא נעשית ללא הרדמה ואינה כואבת או פולשנית. אחריה ניתן לחזור לתפקוד רגיל. לעיתים היא עלולה ליצור תחושת קלסטרופוביה ומי שמתקשה יכול ליטול תרופת הרגעה לפני הבדיקה.

לעיתים, לפי הנחיית רופא רדיולוג מוזרק חומר ניגוד דרך הווריד כדי לשפר את רגישות הבדיקה והדיוק האבחנתי. אצל מרבית הנבדקים החומר מופרש מהגוף תוך 24 שעות.

לאחר הבדיקה ניתן להמשיך כרגיל שגרת היום. רדיולוג ינתח את תוצאות הסריקה וישגר אותה לרופא המטפל.

זקוקים לבדיקת MRI ראש? התקשרו עוד היום למכון 360 מעלות שיא וקבעו תור. לא כדאי לבזבז זמן יקר. המכון חדשני ומשתמש בציוד מתקדם ביותר, הליווי אישי ותקבלו פענוח מהיר .

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן