השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

יתרונות הטיפול הרפואי בבתי אבות סיעודיים לעומת הטיפול בבית עם עובד זר

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

elderly, hands, ring-981400.jpg

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

נגישותו וזמינותו של טיפול רפואי צמוד לדיירים בבתי אבות סיעודיים הם אחד היתרונות המובהקים ביותר שלו. בהינתן מצבם הסיעודי של הדיירים, טבעי ואף צפוי שרובם ככולם יזדקקו, בשלב כל שהוא, לטיפול רפואי בכלל ולטיפול חירום בפרט.

בבתי אבות יש צוות טיפולי הכולל רופא ואחות, ויש בתים סיעודיים שהצוות גדול יותר. בכל שעה שהיא, 24/7 ערוכים אנשי הצוות להיקרא- אם הם אינם נמצאים במקום- ולהגיע בתוך הזמן הקצר ביותר האפשרי להעניק את הטיפול הנדרש.

חלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי כולל השגחה צמודה, מעקב קפדני, בדיקות שגרתיות, והקפדה יתרה על מזון מותאם, היגיינה וכל התנאים הנדרשים לחיים נאותים בבית האבות.

כאשר משפחות מתלבטות בנושא המענה המיטבי של יקירם הזקוק לטיפול צמוד, הבחירה בבית אבות סיעודי היא בחירה טבעית, מתבקשת ועבור רבים- ראשונית ומועדפת בפרט במצבים של דמנציה ותשישות נפשית בה אין לקשיש יכולת להבין היכן הוא נמצא והיכן ביתו.

היתרונות של טיפול בבית אבות סיעודי מתחדדים ומתחזקים כאשר נדרשים לחסרונות החלופה.

מאמר מקצועי - יתרונות הטיפול הרפואי בבתי אבות סיעודיים לעומת הטיפול בבית עם עובד זר - חברת 360 מעלות שיא

חסרונות החלופה מחזקים את יתרונות הבחירה הראשונה

לעומת טיפול בבית אבוד סיעודי, לטיפול בבית עם עובד זר יש חסרונות בלתי מבוטלים:

  1. העדר שליטה של העובד הזר בשפת האם שאותה דובר הקשיש (אי ידיעת עברית ושליטה חלקית ביותר בה, מה שגורם בהכרח לקושי בתקשורת ופותח פתח לאי- הבנת הצרכים והרצונות של הקשיש).
  2. ריחוק גם מהמוקד הקרוב ביותר שעשוי לתת מענה רפואי מידי, בהינתן  הצורך בכך.
  3. עובד זר לא מכיר את המערכת, את הגורמים שיכולים לתת מענה. חוץ מהיכרותו עם משפחת הקשיש הוא לא מכיר את הסביבה ואת האנשים המתגוררים בה.

ידיעה ממקור ראשון

מניסיוני האישי, כמי שהחותנת שלי מתגוררת בבית אבות סיעודי וזוכה שם לטיפול מיטבי, אני יכול להעיד, כי חרף ירידה חריפה בכישורים הקוגניטיביים שלה, מצבה הבריאותי הכולל הירוד (בלשון המעטה), היא זוכה ובהחלט נהנית מטיפול רפואי פרטני מסור ומוקפד, אף שהיא אחת ממספר לא קטן של דיירים.

באופן טבעי, בבתי אבות סיעודיים יש פעילויות והפעלות שמאפשרות לדיירים להרגיש שהם חלק מקהילה, קטנה ככל שהיא, מה שמפיג אצלם את תחושת הבדידות, אשר היא, כשלעצמה, עלולה לגרום לבעיות בריאותיות, כפי שעשויים להעיד גם צעירים יותר, אנשים בלתי סיעודיים…

מאמר - יתרונות הטיפול הרפואי בבתי אבות סיעודיים לעומת הטיפול בבית עם עובד זר - חברת 360 מעלות שיא

טיפול על ידי עובד זר כברירת מחדל

לפעמים אין לדייר או לבני משפחתו חופש בחירה בלתי מותנה, המאפשר קבלת החלטה מושכלת, שבבסיסה הנחה כי המקום שייבחר ויועדף יהיה זה שבו הדייר ירגיש יותר טוב;

לא אחת, גם בהינתן ההבנה כי המקום הטוב יותר עבור הקשיש הסיעודי הוא בבית אבות סיעודי ייעודי,  אי אפשרות לממן את עלות שהייתו במקום גוזרת בהכרח את הישארותו בביתו, וממילא נובע ממנה הצורך במתן פתרון ביתי.

לא תמיד יד המשפחה משגת גם לממן עובד זר. במצב כזה המשפחה כולה תלויה בשירותי הרפואה הקהילתיים שעשויים להיות פחות נגישים ופחות זמינים.

חשוב להידרש לסוגיית מגוריו של  הקשיש הסיעודי מבעוד מועד וכל עוד דעתו צלולה והוא יכול לבטא את רצונו, חשוב לאפשר לו בחירה היכן להתגורר- בביתו, עם מטפל זר, או בבית אבות סיעודי.  

כדי להקל על  בחירת המיקום חשוב לשקף לקשיש את היתרונות המובהקים של בית אבות סיעודי ואף להתרשם מבית מועדף כזה לפני קבלת ההחלטה. אכן- טוב מראה עיניים.

ההשוואה מעלה, כי בעוד יש סיבות רבות לבחירה בבית אבות סיעודי, נראה כי טיפול על ידי עובד זר הוא ברירת מחדל של משפחות, אשר אין ידם משגת לממן את שהיית יקירם בבית אבות סיעודי.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן