השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

טיפול בפסוריאזיס

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

מהו פסוריאזיס ? מהם התסמינים המאפיינים אותו ואיך להתמודד איתו נכון

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

טיפול בפסוריאזיס – מהם התסמינים המאפיינים אותו ואיך להתמודד איתו נכון

לא מעט אנשים, גברים ונשים, מתמודדים עם מחלת פסוריאזיס. מדובר על מחלה שבעבר רחוק, היה נהוג לחשוב שמדובר בתופעה שמשפיעה אך ורק על העור ולכן היא גם נחשבה למחלה בתחום זה. היום אנחנו יודעים שמדובר במחלה הקשורה למערכת החיסונית ולכן גם ההתייחסות אליה היא בהתאם. 

פסוריאזיס זו מחלה שנגרמת כתוצאה מפעילות יתר של המערכת החיסונית. תאים בתוך המערכת אשר אמורים למנוע מגופים שונים לחדור פנימה ולפגוע בנו, פועלים בצורה מוגברת, מה שמוביל בסופו של דבר לדלקות בעור. לכן, אנשים שיש להם את המחלה אפשר לראות אצלם עיוותים שונים בעור. זו גם הסיבה שבמשך שנים היה נהוג לחשוב שמדובר במחלת עור בלבד. אך מחקרים הראו שהבעיה נוצרת מסיבות אחרות וההשפעה שלה היא על העור. 

על פי הערכות, בישראל יש למעלה משני אחוזים שמתמודדים עם מחלה זו, מדובר על כמות של קרוב ל-300 אלף איש. חשוב לציין, לא מדובר אך ורק בגברים או אך ורק בנשים, השכיחות היא דומה בקרב שני המינים, ולכן אי אפשר לאפיין אותה על פי מין המטופל. 

טיפול בפסוריאזיס - 360 מעלות שיא

מה גורם למחלה ומה התסמינים שלה?

כאמור, המחלה נגרמת כתוצאה מפעילות יתר של המערכת החיסונית, אשר אמורה להגן על הגוף, אך כתוצאה מפעילות זו היא מפעילה לחץ וגורמת לדלק בעור.

למעשה, נוצרים תאי עור חדשים בקצב מהיר יותר מהמקובל, עוד לפני שתאי עור ישנים נושרים, ותהליך הייצור מוביל להצטברות של תאים, דבר שיכול להיות מאוד בעייתי לעור ובכלל. 

התסמינים של מחלה זו באים לידי ביטוי בשורה של תופעות. החל מקשקשים לבנים באזורים שונים בגוף, החל מהקרקפת, דרך הבטן והגב, עד הציפורניים ואיברי המין. כמו כן, יהיה אפשר להבחין בנגעי עור שונים, גרדת ועוד. 

חשוב להדגיש, מדובר במחלה שנמשכת כל החיים, היא כרונית, והיא שונה מאדם לאדם. כלומר, לא כל החולים בה מתמודדים עם אותם תסמינים או עם מאפיינים שווים שלה. מאוד ייתכן שיהיה אדם שיחווה אותה בצורה יותר אגרסיבית מאשר אדם אחר. 

טיפול בפסוריאזיס - חברת 360 מעלות שיא

כיצד מתבצע טיפול בפסוריאזיס?

טיפול בפסוריאזיס יכול להתבצע בצורות שונות. בשביל לטפל במחלה בצורה נכונה יש לאבחן אותה תחילה אצל רופא מומחה, ואז לקבוע תוכנית טיפול מתאימה. 

התוכנית יכולה להכין זריקות, שימוש בכדורים, תכשירים, וכן טיפול בים המלח. מדובר על טיפולים מאוד מסיביים, אשר אמורים להימשך כאמור כל החיים, על מנת להקל ככל שניתן על המטופל. 

טיפול בים המלח הוא טיפול ייחודי, שכן התנאים השוררים במקום יכולים לעזור לשם כך. אל ים המלח מגיעים תיירים מכל העולם בשביל לטפל במחלות עור שונות, כולל פסוריאזיס. ישראלים שחולים במחלה, מקבלים תנאים מועדפים על מנת לעבור טיפולים מסוג זה. 

בכל מקרה, אופי וסוג הטיפול נקבעים בהתאם לחומרת המחלה, היקפה, וכן בהתאם ליעילות הטיפול והעדפות המטפל במידה והוא יכול לבחור בין האופציות השונות.

כמו בטיפולים רבים אחרים, ההחלטה האם לבצע טיפול כזה או אחר, נקבעת אחרי אבחון של רופא ובהתאם להחלטתו מה בדיוק סוג הטיפול שהמטופל צריך לעבור. 

לפני סיום נדגיש, בדרך כלל מחלה זו איננה משפיעה על התפקוד היומיומי ולא אמורה למנוע מהמטופל לנהל שגרת חיים סדירה. 

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן