השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

פציעות קרסול

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

פציעות קרסול וכף רגל

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

פציעות קרסול וכף רגל

כפות הרגליים מצטיינות ביכולתן לשאת עומסים גבוהים של משקל הגוף ורוב הזמן הן עומדות בכך בהצלחה רבה. עם זאת, לא אחת מופיעים כאבים כאלו ואחרים בכפות הרגליים ובקרסוליים. לרוב הכאב חולף לאחר מספר ימים אולם יש גם מצבים בהם נגרמות פציעות שונות ונזקים משמעותיים. מהן הפציעות השכיחות בכפות הרגליים ובקרסוליים, ממה הן נגרמות, כיצד מאבחנים ואיך מטפלים? אתם מוזמנים לקרוא על כך במאמר שלפניכם.

פציעה בכף הרגל

הסימפטומים המופיעים בכף הרגל בעקבות פציעה כוללים לרוב מגבלת תנועה וכאבים. גם אם הן מוגדרות כפציעות קלות, חשוב לאבחן אותן. כמובן שעדיף לנסות ולהימנע עד כמה שאפשר להגיע למצב של פציעה בכף הרגל, אבל אם היא כבר התרחשה, לעיתים נדרש שיקום ארוך וממושך.

כף הרגל של בני האדם כוללת עשרות עצמות ומפרקים. יותר ממאה גידים, רצועות ושרירים המייצבים ומניעים אותה. עם כפות רגליים בריאות אפשר לעשות כמעט כל דבר. לרקוד, לטפס, לרוץ, ללכת כמובן, לקפוץ ואפילו לעמוד.

פציעות לעומת זאת גורמות להגבלת התנועה, לכאבים ונפיחויות. ממה מתפתחת פציעה בכף הרגל?

  • דלקת פרקים, לרוב ניוונית, כתוצאה מהליך התבגרות טבעי.
  • עומסים הנובעים מריצות ארוכות או עמידה ממושכת.
  • טראומה כגון נפילה תאונות דרכים, תאונות עבודה, פציעות ספורט. טראומות מסוג זה עלולות לגרום לקרע ברקמות, שברים ופריקת עצמות.

הטיפולים הניתנים לרוב הם פיזיותרפיה, טיפול תרופתי או פרוצדורות ניתוחיות שונות.

מאמר מקצועי - פציעות קרסול - 360 מעלות שיא

תסמונות ופציעות שכיחות בכף הרגל ובקרסול

מתיחה או קרע של הרקמות

שרירים, גידים ורצועות הן רקמות שלרוב נמתחות או נקרעות. פציעות שכיחות הנגרמת בשל-כך הן, נקע בקרסול, פציעה של גיד אכילס ודורבן.

נקע בקרסול הוא למעשה מתיחה או קריעה של הרצועות האוחזות במפרק הקרסול. זוהי אחת מפציעות הספורט הנפוצות ביותר. לרוב הנקע מתרחש בצידו החיצוני של הקרסול כתוצאה מנחיתה לא טובה על הרגל. התסמינים כוללים נפיחות, כאיבם מקומיים ומגבלת תנועה ותפקוד.

פציעה של גיד אכילס מתבטאת בקרע חלקי, קרע מלא או מתיחה של הגיד, לרוב כתוצאה משרירי שוק קצרים מדי או מעלייה חדה במאמץ.

שבר בכף הרגל

נזקי חבלה עלולים לגרום לשבר חריף באחת מעצמות כף הרגל. גם מאמצים חוזרים עלולים לגרום להתפתחות שבר בכף הרגל או שבר מסוג אחר, שבר מאמץ. שבר מאמץ הוא שבר קטן יחסית המתרחש לרוב כאשר מגזימים בפעילות כלשהי נושאת משקל כגון ריצה אינטנסיבית, ריקוד או משחק כדורסל. שבר מאמץ יכול להתרחש במקומות שונים בכף הרגל אך לרוב המיקום יהיה בעצמות המסרק השנייה והשלישית. בין הסימפטומים לשברי מאמץ הם כאבים בכרית כף הרגל המחמירים בהדרגה ומגבלת תנועה.

מאמר - פציעות קרסול - 360 מעלות שיא

כיצד מאבחנים פציעות בכף הרגל ובקרסול?

את הנתונים עליהם מבוסס האבחון של כאבים בכף הרגל או פציעה בקרסול מאבחנים דרך לימוד ההיסטוריה הרפואית האישית של המטופל ובמהלך ביצוע בדיקה גופנית. במידת הצורך נעזרים גם בבדיקות מעבדה ובאמצעי הדמיה כגון צילום רנטגן, סריקת CT או MRI.

מטרת הבדיקה הגופנית היא לאתר את הרקמה הכואבת ולהעריך את מידת הנזק שנגרם לה. בדיקות דם נועדו לשלול שיגדון, דלקת פרקים וסכרת. צילומי רנטגן או מיפוי עצמות ב-CT נועדו לזהות פתולוגיה של המפרקים והעצמות  בכף הרגל או לזהות את המקור של פציעה בקרסול.

את כל בדיקות ההדמיה ניתן לעבור במכון ההדמיה 360 מעלות שיא. לפי הפניית הרופא המטפל תבוצע הבדיקה המתאימה, במכשור משוכלל ומתקדם ביותר ועל-ידי רופא מומחה מקצועי ומנוסה. לזימון תור מהיר אתם מוזמנים ליצור קשר.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן