השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

גילוי מוקדם של סרטן השד

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

סרטן השד - גילוי מוקדם

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

גילוי מוקדם של סרטן השד – כל מה שצריך לדעת

הסטטיסטיקה העולמית אומרת כי אחת מכל שמונה נשים עלולה לחלות בסרטן השד – הגידול השכיח ביותר אצל הנשים. בישראל המדובר בכ-5,000 נשים המאובחנות מדי שנה כחולות בו. נתון זה מחייב מעקב תקופתי, כדי להבטיח אבחון מוקדם ככל האפשר, בעיקר במקרים של היסטוריה משפחתית. בשורות הבאות נגדיר מהי המחלה, כיצד מאבחנים אותה ומה דרכי הטיפול בה.

מהו סרטן השד?

סרטן השד, ככל סרטן אחר, נגרם לאחר שתאים בגוף מתחילים להתחלק שלא באופן נורמלי ומסודר אלא ללא בקרה. במצב זה נוצר גוש תאים – גידול – שיכול להיות שפיר (כזה שאינו מתפשט לאיברים אחרים בגוף) או ממאיר (כזה שמתפשט לאיברים אחרים דרך מחזור הדם או המערכת הלימפטית, וגורם שם ליצירת גושים חדשים, הגרורות). קיימים מאות סוגי סרטן שונים.

במקרה של סרטן השד המדובר בצמיחה לא נורמלית של אונות השד, המכילות בלוטות חלב ומחוברות לפטמה, או של צינוריות החלב. רקמת השד מחוברת לבלוטות (קשריות) הלימפה של בית השחי. סרטן השד מתחיל מגוש שמאובחן בו, כשלעיתים תאי הסרטן מתפשטים דרך בלוטות הלימפה או מערכת הדם לחלקים אחרים, בין היתר – בלוטות הלימפה הסמוכות לשד. כשמדובר בסרטן שד גרורתי, הגרורות יכולות להיות גם בעצמות, בבלוטות הלימפה, בריאות ובחלקים אחרים.

גורמי סיכון ללקות בסרטן השד הם: נטייה תורשתית, טיפולים הורמונליים אחרי גיל המעבר, עישון, צריכת אלכוהול מופרזת של יותר מכוס ביום לאורך זמן, השמנת-יתר, היריון ראשון בגיל מבוגר יחסית, ועוד.

גילוי מוקדם של סרטן השד - 360 מעלות שיא

תסמיני סרטן השד

התסמין המרכזי והראשוני בדרך כלל הוא גוש בשד. היות שכל זמן שהגידול קטן, הרי שניתן לגלות אותו רק בבדיקת ממוגרפיה או אולטרסאונד. משום שלא כל גוש הוא סרטני (הוא יכול להיות גידול שפיר או ציסטה – כיס נוזל), הרי שבדיקה אצל כירורג מחויבת כדי לאבחן בדיוק במה מדובר. תסמינים נוספים יכולים להיות: הפרשה דמית מהפטמה, שקיעת הפטמה, שינוי בעור הפטמה או השד, שינוי במבנה השד, קשריות לימפה מוגדלות בבית השחי. גם במקרה של כאבים מתמשכים מומלץ לפנות לבדיקה (למרות שכאבים בשד אינם בהכרח ביטוי של סרטן).

בכל מקרה, נדרשת פנייה מיידית לבדיקה במקרה של גוש בשד שהתגלה על ידי האישה עצמה במימוש, שינוי בצורתו/גודלו של השד או הפטמה והפרשות חשודות מהפטמה.

אבחון סרטן שד

האבחון נעשה באמצעות בדיקת ממוגרפיה (צילום רנטגן של השד), שנבדקה ונמצאה כבדיקה היחידה היעילה ביותר לגילוי סרטן השד. על פי המלצות משרד הבריאות הישראלי בדיקה זו כדאי שתיעשה פעם בשנתיים מגיל 50, ומגיל 40 פעם בשנה למי שנמצאת בסיכון מוגבר (קרובת משפחה מדרגה ראשונה שחלתה בסרטן השד או השחלות). בדרך כלל קופת החולים דואגת לתוכנית מעקב, שנקבעת גם לפי המבנה הגופני של האישה (למשל: תוספת בדיקת אולטרסאונד למי שמרקם השד שלה צפוף). בדיקת הממוגרפיה עשויה לגלות גידולים בשלב המוקדם ולהקטין את הסיכון למחלה ב-30%.

הבדיקה פשוטה אך עלולה לכאוב, ולפיכך אפשר לקבל משככי כאבים. הבדיקה אינה מומלצת לנשים בהיריון. הבדיקה מאפשרת לגלות גושים קטנים בשד עוד לפני שהאישה הבחינה בהם. כל אחד מהשדיים נלחץ למשטח הבדיקה כדי לשטח את רקמת השד ככל האפשר. הבדיקה אורכת כ-10 דקות. מכשיר הממוגרפיה עומד בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר בכל הנוגע לבטיחות, והקרינה שהוא פולט אינה מסוכנת. הרדיולוג יפענח את הבדיקה.

רוב הבדיקות יוצאות תקינות, ואם נמצא ממצא חשוד – הנבדקת תופנה לבדיקה נוספת כדי לדעת אם מדובר בגידול שפיר או סרטני. בין הבדיקות הנוספות:

אולטרסאונד שד: מדמה את האיברים הפנימיים ויעילה במקרה של בלוטות הלימפה, כלי דם, וכן במקרה שרקמת השד צפופה, דבר שמגביל את יעילותה של הממוגרפיה. היא לא מהווה תחליף לבדיקת הממוגרפיה אלא בדיקה משלימה שלה.

MRI שד: לבדיקה זו מופנות בדרך כלל נשים שנמצאות בסיכון מוגבר לפתח סרטן שד על רקע גנטי (למשל, מוטציה בגנים BRCA1 או BRAC2), או בגלל היסטוריה משפחתית של סרטן השד או סרטן השחלות, או מי שעברה בילדותה הקרנות רבות לחזה. הבדיקה מתבצעת בשכיבה על מיטה שנכנסת לתוך גליל מגנטי המשדר גלים אלקטרומגנטיים וגלי רדיו שאינם מייננים. היא מתאימה לכל מטופל, כולל נשים בהיריון (לא מתאימה לבעלי קוצב לב). במידת הצורך הנבדקים מקבלים זריקת חומר ניגודי (גדוליניום) לווריד כדי לשפר את איכות הבדיקה. משך הסריקה: 60-30 דקות.

במידה שמתגלה ממצא חשוד – האישה תישלח לבדיקת ביופסיה של השד. זו נעשית בהרדמה מקומית בעזרת מחט.

במידה שהסרטן שלח גרורות לאיברים נוספים – האישה תבצע בדיקות דימות נוספות כמו CT. מכשיר ה-CT, מבצע הדמיה באמצעות קרני רנטגן וטכנולוגיה ממוחשבת. לעיתים הבדיקה תיעשה עם חומר ניגוד כדי להבטיח תמונה מדויקת יותר. משך הבדיקה: 10-5 דקות בשכיבה במכונת הצילום דמיית הצינור ועוד 30 דקות עד 3 שעות לבדיקה כולה (בהתאם לסוג הבדיקה).

 

מאמר - גילוי מוקדם של סרטן השד - 360 מעלות שיא

דרכי טיפול בסרטן השד

ניתוח: נועד לכרות את הגידול (כריתה חלקית של השד – למפקטומיה). כמו כן נוטלים דגימה מקשריות הלימפה בבית השחי (ביופסיית בלוטת זקיף) כדי לבדוק אפשרות של גרורות. במקרים מסוימים יש צורך בהסרת השד כולו (מסטקטומיה), וכן כרית רחבה יותר של קשריות הלימפה מבית השחי. במקרים אלה ניתן לבצע שחזור שד מיידי על ידי כירורג פלסטי כדי לעצב את השד ללא עיוות, עם נפח, או במקרה של אי-סימטריה בין שני השדיים. השחזור יכול להיות מבוצע גם בתום הטיפולים האונקולוגיים (כימותרפיה, הקרנות).

הקרנות: באות כטיפול משלים בדרך כלל לאחר הניתוח, בעיקר במקרה של כריתה חלקית. ההקרנה ניתנת הן לשד ולעיתים גם לאזור קשריות הלימפה.

כימותרפיה: טיפול תרופתי שנועד לחסל את תאי הגידול הסרטני. הוא לא נדרש בכל מקרה של סרטן השד. היא ניתנת לפני הניתוח או אחריו, והיות שיש לה לעיתים תופעות לוואי (בחילות, נשירת שיער) ניתן להקל עליה בעזרת תרופות.

טיפול ביולוגי: ממוקד בתאים הסרטניים כדי למנוע פגיעה בתאי גוף אחרים. תופעות הלוואי שלו פחותות מאשר לכימותרפיה.

טיפול אנטי-הורמונלי: ניתן לאחר הכימותרפיה וההקרנות במשך 10-5 שנים במטרה להפחית את הסיכון לחזרת הגידול. ניתן בכדורים ומתאים למי שלגידול שלה היו רצפטורים להורמונים.

החלמה מסרטן השד

הצלחת ההחלמה תלויה בכמה משתנים, בהם סוג הגידול ומאפייניו, מתי התגלה, בריאותה הכללית של המטופלת. במידה שהגידול התגלה בשלב מוקדם, והטיפול מותאם לו, ההחלמה צפויה להיות מלאה. על פי האגודה למלחמה בסרטן שיעורי ההחלמה מסרטן השד בישראל הם מהגבוהים במערב, בין היתר משום בדיקות הסקר הנהוגות אצלנו, המביאות לגילוי מוקדם רחב יותר באוכלוסייה.

360 מעלות – הפתרון המהיר והיעיל ביותר לבדיקות דימות של סרטן השד

בדיקת ה-MRI שלנו תבוצע בתוך 24-12 שעות ממועד ההזמנה (במקום להמתין שבועות או חודשים דרך קופות החולים). היא מתקיימת ברחבי הארץ במכונים או בבתי חולים עם המכשור המתקדם ביותר כדי לספק את התוצאות המדויקות, המקיפות והאמינות ביותר. קוטר גליל הבדיקה שלנו הוא הגדול בארץ. בנוסף, אין צורך לחכות לפענוח של הרופא, וניתן לקבל פענוח מהיר. המכון עובד עם חברות הביטוח בהחזר של עד 80% מעלות הבדיקה לפי תנאי הפוליסה שברשותכם.

בדיקת האולטרסאונד תתבצע גם היא באחד מ-35 הסניפים שלנו בפריסה ארצית. במידה של בדיקה דחופה – היא תתבצע בתוך 24 שעות (במקום להמתין בתור של שבועות ואף חודשים בקופות החולים). גם במקרה זה בדרך כלל יש החזר של  עד 80% מעלות הבדיקה לפי תנאי הפוליסה שברשותך על ידי חברות הביטוח, וניתן לבצע פענוח מהיר על ידי רופא מומחה. במידה שיש קושי בניידות – ניידת האולטרסאונד שלנו תגיע עד לביתכם בפריסה ארצית מהיום להיום, כשרופא מומחה יפענח את התוצאות.

בדיקת ה-CT שלנו מבוצעת בתוך 24-12 שעות מרגע הזמנתה, באחד המכונים או בתי החולים ברחבי הארץ, עם המכשור החדיש והמתקדם ביותר (בין היתר – במכשיר בקרינה נמוכה בחלק מהבדיקות). התשובה לבדיקה מתקבלת מייד עם סיומה.

לקביעת תור התקשרו 072-3719995 – ונציגינו יעמדו לרשותכם 24/7 כדי לאתר עבורכם את המכון הקרוב ביותר למקום מגוריכם ואת הבדיקה הנדרשת במהירות הגדולה ביותר.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן