השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

אולטרסאונד מפשעות

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

אולטרסאונד מפשעות

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

אולטרסאונד מפשעות – באילו מצבים רפואיים הבדיקה נדרשת?

אמצעי הדימות הולכים ומשתפרים בזכות ההתקדמות הטכנולוגית, ובזכות ההתפתחות של המכשור והידע הרפואי שברשותנו. אחת מבדיקות הדימות הנפוצות ביותר היא בדיקת האולטרסאונד, ובמאמר זה נרחיב מעט אודות אולטרסאונד מפשעות – מהי בדיקת אולטרסאונד מפשעות, כיצד היא מתבצעת, האם צריך להתכונן אליה ועוד.

מהי בדיקת אולטרסאונד מפשעות?

ראשית נסביר מהי בדיקת אולטרסאונד – אולטרסאונד הוא מכשיר דימות, המספק לנו תמונה בזמן אמת של איברי הגוף הפנימיים. מכשיר האולטרסאונד משתמש בגלי קול בתדר גבוה, ובאמצעות עיבוד הגלים החוזרים ניתן להפיק תמונה מדויקת של הצורה המבנית של איברי הגוף. בנוסף, ניתן להשתמש בגלים המוחזרים בכדי לאבחן את קצב ואת כיוון הזרימה בכלי הדם והלימפה, בהתבסס על אפקט דופלר. בדיקת אולטרסאונד מפשעות מתמקדת באזור האגן והבטן התחתונה, והיא מאפשרת לזהות מגוון רחב של בעיות ומצבים רפואיים, במיוחד ברקמות הרכות דוגמת שרירים, גידים, מעיים וכדו'.

מאמר - אולטרסאונד מפשעות - 360 מעלות שיא

באילו מצבים רפואיים הבדיקה נדרשת?

בדיקת אולטרסאונד מפשעות נחשבת לכלי יעיל ובטוח לזיהוי מגוון רחב של בעיות באזור המפשעה והאגן. הבדיקה מהווה כלי אבחנתי מצוין, ולעיתים קרובות היא מבוצעת כאשר המטופל מתלונן על כאבים כלליים באזור המפשעה. הבדיקה עשויה להצביע על מקור הכאב כגון בקע מפשעתי, קרע בשרירי האגן או דלקת בדרכי הלימפה. אולטרסאונד מפשעתי נחשב לדרך הטובה ביותר לאבחון בקע מפשעתי (נקרא גם "ארנייה" או "כילה"). כאשר קיים חשד לפציעת שרירים באזור האגן (פציעת ספורט, תנועה בעייתית, טראומה וכדו') ניתן לבצע בדיקת אולטרסאונד לבחינת מצב השרירים והגידים במפשעה. בנוסף, בדיקת אולטרסאונד במפשעה מאפשרת לקבל תמונה מדויקת אודות מצב בלוטות הלימפה, כך שבמקרה של חשד לזיהום ניתן לבצע בדיקת אולטרסאונד מפשעתי.

כיצד הבדיקה מתבצעת?

בדיקת אולטרסאונד נעשית ללא קרינה מייננת וללא צורך בהזרקת חומרי ניגוד. מהלך הבדיקה נחשב לפשוט ובטוח, ועל כן היא משמשת בתפוצה רחבה בכל סוגי האוכלוסייה – גם בקרב נשים הרות או מטופלים הנבדקים בתדירות גבוהה. אולטרסאונד באזור המפשעה אינו דורש הכנה מוקדמת, ואין צורך בצום או בהימנעות משתייה. הבדיקה מבוצעת בשכיבה, ועל הנבדק להסיר את הבגדים מאזור הבדיקה. בתחילת הבדיקה מורח הרופא ג'ל מימי על האזור הנבדק, בכדי למנוע כיסי אוויר ולשפר את חדות התמונה המתקבלת בבדיקה. הבדיקה מתבצעת באמצעות העברת מכשיר קטן הקרוי "מתמר" על פני האזור הנבדק. אורך הבדיקה משתנה והוא נע בין 10 ל-20 דקות. לאחר הבדיקה ניתן לנגב את הג'ל ולחזור לשגרה בצורה מיידית.

אולטרסאונד מפשעות - 360 מעלות שיא

האם יש צורך בהכנה לקראת הבדיקה?

אולטרסאונד באזור המפשעה נועד לבדוק תקינות מבנית של הרקמות השונות באזור המפשעה, ולאבחן מצבים רפואיים בעייתיים. במידה והבדיקה מתמקדת בשלפוחית השתן יש לרוקן את השלפוחית כשעתיים לפני הבדיקה, ולאחר מכן לשתות 3 כוסות. במידה והבדיקה סורקת איברים אחרים כגון איברי המין, שרירים, גידים, איתור בקע וכדו', אין צורך בהכנה מוקדמת, וניתן לאכול ולשתות כרגיל. מומלץ להגיע לבדיקה בלבוש נוח, המאפשר לרופא גישה נוחה לאזור הבדיקה.

תוצאות ופענוח אולטרסאונד מפשעות

במהלך הבדיקה מוצגת התמונה על גבי מסך קטן הנמצא על יד הרופא, באמצעותו יכול הרופא להתמצא ולקבל התרשמות ראשונית. בסיום הבדיקה מועברות תוצאות הבדיקה לרופא רדיולוג מוסמך, המפענח את הממצאים בצורה מעמיקה. הליך הפיענוח אורך מספר ימים, ולאחר מכן מועברות התוצאות לרופא המטפל ולנבדק. תוצאות הבדיקה עשויות להצביע על ממצאים תקינים, או על ממצאים חשודים הדורשים התערבות. תוצאות הפענוח מאפשרות לרופא המטפל לתכנן את המשך הטיפול במידת הצורך, ולבנות תוכנית מעקב להמשך.

מאמר מקצועי - אולטרסאונד מפשעות - 360 מעלות שיא

360 מעלות שיא – הבריאות שלך בידיים טובות

אנחנו ב-360 מעלות שיא פועלים ללא הרף בכדי לספק לכם את כל השירותים הרפואיים בצורה הזמינה והמהירה ביותר. ניתן לקבוע דרכנו תור למגוון רחב של שירותים ובדיקות – בין אם מדובר בבדיקה אבחנתית, ייעוץ עם רופא מומחה או כל שירות רפואי – אנו נספק לכם מעטפת שירות מושלמת, ונקבע עבורכם תור בהקדם האפשרי. אנו מתחייבים לזמינות מלאה עבור כלל לקוחותינו, ואנו כאן עבורכם 24/7. אם אתם מעוניינים לתאם תור ל-אולטרסאונד דחוף אתם מוזמנים לפנות אלינו, ונשמח לסייע וללוות אתכם לכל אורך התהליך. בנוסף, אנו מציעים שירותי פענוח מהירים, כך שאתם תקבלו את תוצאות הפיענוח בתוך 12-72 שעות בלבד.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן