השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

בדיקת קריאטינין

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

בדיקת קריאטינין

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

בדיקת קריאטינין היא בדיקה המבוצעת על מנת לבחון את תפקוד הכליות. בין יתר הדברים שהכליות עושות זה לסנן חומרי פסולת שונים מהגוף המועברים אליהן באמצעות מחזור הדם ולפנות אותם באמצעות השתן. אחד מהחומרים האלה שמגיע לכליות הוא הקריאטינין – חומר פסולת שנוצר במהלך חילוף החומרים של השרירים וייצור האנרגיה שלהם מהחומר קריאטין. בדרך זו שומרות הכליות על רמת הקריאטינין בטווח הנורמה. רמתו בדם משקפת את תפקוד הכליות וכן את מסת השריר.

מהי בדיקת קריאטינין?

בדיקת קריאטינין היא אחת הבדיקות המשמעותיות לבחינת בעיות בכליות. רמת הקריאטין בדם משקפת את תפקוד הכליות וכן את מסת השריר. כל סטייה הגבוהה מהנורמה מעידה על בעיה בתפקוד הכליות ועל יכולתן לפנות את הקריאטינין בצורה טובה. בין הבעיות שעליהן יכולה הסטייה להצביע: אי-ספיקת כליות חריפה, חסימת דרכי השתן עקב אבנים בכליה או הגלת הערמונית, צריכה גבוהה מדי או נמוכה מדי של חלבון, דימום במעי הדק, בעיה בזרימת דם בכליה בגלל סיבות שונות (התייבשות, התקף לב), אי-ספיקת כבד, פעילות-יתר של בלוטת התריס, סוכרת, השפעה של תרופות שונות, לאחר צריכה מופרזת של בשר, ועוד.

כיצד מתבצעת הבדיקה?

בדיקת קריאטינין מבוצעת באמצעות בדיקת דם רגילה. במקרה שהתוצאות מאששות חשד למחלת כליות – בדרך כלל יופנה הנבדק להמשך בירור בבדיקות כמו אולטרסאונד, CT, MRI ועוד.

מאמר מקצועי - בדיקת קריאטינין - 360 מעלות שיא

תוצאות הבדיקה

טווח תקין של קריאטינין: לגיל 4-1 שנים – 0.6-0.3 מיליגרם לדציליטר, 5-4 שנים – 0.8-0.3 מ"ג לד"ל, מבוגרים – נשים 0.95-0.51 מ"ג לד"ל (אצל  נשים בהיריון הערכים יכולים להשתנות), גברים 1.17-0.67 מ"ג לד"ל. חריגה קלה מערכים אלה יכולה להצביע גם על התייבשות. חריגה גבוהה יכולה להצביע גם על רמה גבוהה של פעילות גופנית ומסת שריר גבוהה. תוצאה נמוכה מטווחים אלה אינה משמעותית, אולם יכולה להצביע על מסת שריר נמוכה מאוד.

עם זאת, הבדיקה לא תמיד יכולה לגלות נזק לכליות בשלבים הראשוניים שלו.

מהם הסימפטומים שדורשים בדיקת קריאטינין?

* בעיות במתן שתן, ירידה בכמות השתן, שתן דמי או כהה ושתן עם קצף

* כאבים באזור הכליות (גב תחתון)

* לחץ דם גבוה

* נפיחויות בקרסוליים, בבטן ובפנים

מהם הסימפטומים של קריאטינין גבוה?

* התייבשות

* עייפות

* קוצר נשימה

היכן מבצעים בדיקת קריאטינין?

הבדיקה מבוצעת במעבדת קופת החולים או במעבדות פרטיות.

האם יש צורך בהכנה מיוחדת לבדיקה?

בחלק מקופות החולים ממליצים על צום של 12-8 שעות (למעט שתיית מים), אולם כיום ברוב המקומות לא דורשים הכנה מסוימת לבדיקה.

בדיקת קריאטינין - 360 מעלות שיא

מדוע יש לבצע בדיקת קריאטינין לפני בדיקות מסוימות?

הבדיקה נדרשת כדי להעריך את תפקוד הכליות לפני התחלת טיפולי דיאליזה, התחלת טיפולים בתרופות נפרוטוקסיות (כאלה שרעילות לכליות – יש לוודא עם הרופא), לפני ביצוע בדיקות הדמיה שבהם נעשה שימוש בחומר ניגוד, כשידוע כי תפקוד הכליות אינו תקין (למשל אצל חולי סוכרת) במשולב עם בדיקת BUN (בדיקת כמות החנקן בדם שמקורו באוריאה, שתנן) ובדיקת מיקרואלבומין.

360 מעלות שיא – שירותי רפואה ובדיקות אבחנתיות מתקדמות מציעה לכם קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות בכל רחבי הארץ, עם הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים. אנו עובדים עם מיטב המומחים והרופאים ועם בתי החולים והמכונים מהשורה הראשונה.

היתרון הנוסף שלנו – אצלנו תמצאו מענה לשלל בדיקות תחת קורת גג אחת. בין היתר אנו מבצעים בדיקות בתחומים הבאים: נוירולוגיה, אורתופדיה, אף-אוזן-גרון, עור, כירורגיה, רדיולוגיה אבחנתית, רפואת ספורט, פיזיותרפיה. שירותי הבדיקות שלנו כוללים MRI, CT, CT-PET ואולטרסאונד פרטי, צילום רנטגן, פענוח כל בדיקות ההדמיה על ידי רדיולוגים מומחים בתחומם; קולונסקופיה, גסטרוסקופיה וסיגמואידוסקופיה; אא"ג ובדיקת שמיעה.

התקשרו אלינו 072-3719995 – ונדאג לקבוע לכם תור בתוך 72-12 שעות בלבד! אצלנו תיהנו מיחס אישי וליווי של נציגינו לאורך כל תהליך הבדיקה, בלי צורך לסבול מבירוקרטיה מתישה ומתורי המתנה ארוכים. אחות רפואית מוסמכת תסייע לכם בכל שאלה ותמיכה רפואית. בסיום הבדיקה תקבלו את תוצאותיה עם אפשרות לפענוח מהיר.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן