השירות ניתן בכל רחבי הארץ | הסדרי תשלום מיוחדים לבעלי ביטוחים פרטיים ולחברי קופות החולים בביטוחים המשלימים

מה ההבדל בין אולטרסאונד פרטי ל – MRI פרטי?

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
MRI | אולטרסאונד | CT ֻ| רופאים מומחים

התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי עד 24 שעות, מהיום להיום!

או שילחו לנו הודעה:

חדר MRI פרטי

שירות קביעת בדיקות רפואיות מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי לביצוע, עד 24 שעות, מהיום להיום!

שירות קביעת בדיקות רפואיות
מהירות ודחופות.
התקשרו עכשיו לקביעת תור מידי
לביצוע עד 24 שעות, מהיום להיום!

מה ההבדל בין אולטרסאונד פרטי ל – MRI פרטי? – כל מה שצריך לדעת

בשנים האחרונות אנחנו יכולים להצביע על שינויים מרחיקי לכת בעולם הרפואה המודרני. הרי שאם בעבר, שיעור התמותה הכללי היה גבוה לאין שיעור, היום אפשר לראות איך עולם הרפואה יודע לתת מענה למה שבעבר, נחשב למחלה חשוכת מרפא. אחד הכלים המאפשרים לאנשי המקצוע לתת אבחנה רפואית מדויקת ולהתחיל בהליך טיפולי מתאים, זו האפשרות להתבונן על הנעשה בתוך הגוף, באמצעות מיכשור מתקדם. אמנם, בדיקות אולטרסאונד ו MRI כבר הפכו חלק אינטרגלי מעולם הרפואה, אבל אסור לנו לשכוח כי עד לפני שנים לא מעטות, האפשרות להתבונן על הנעשה בתוך גוף האדם, הייתה כמעט בגדר 'מדע בדיוני'.

במאמר הבא נסקור את ההבדלים בין שתי בדיקות נפוצות, MRI ואולטרסאונד. נסביר על המדע העומד מאחורי טכניקות הבדיקה השונות וניתן לכם את המידע הרלוונטי עבורכם, המטופלים.

מאמר מקצועי - מה ההבדל בין אולטרסאונד פרטי ל - MRI פרטי - 360 מעלות שיא

הסבר קצר על קרינה מייננת

MRI כמו גם אולטרסאונד הן בדיקות הדמיה לא פולשנית, אשר היתרון המשמעותי הוא שהן לא דורשת שימוש בקרינה מייננת. למי שלא מכירים את המושג אנחנו רק נגיד כי בבדיקות הדמיה אחרות, כמו CT או צילום רנטגן, יש שימוש בקרינה, אשר עלולה להשליך על בריאות המטופל. כדי להרגיע את מפלס החרדה אנחנו רק נגיד כי יש מקרים בהם הקרינה לא מסוכנת, למשל, אם רוצים לקבל את תמונת המצב בנוגע לשבר ברגל. אבל, עבור נשים בהיריון או כאשר אנחנו רוצים לבחון לעומק את מצב האיברים באזורים רגישים בגוף האדם, אז, כדאי להימנע מבדיקות הכוללות שימוש בקרינה מייננת.

הסבר קצר על בדיקת MRI

בדיקת MRI היא בדיקה שמאפשרת לנו לקבל תמונה על מצב האיברים, בזכות שימוש בסוג של מגנט רב עוצמה, דרכו אנחנו יכולים לבחון את השדה המגנטי בגוף האדם, אשר יוצר לנו כמו מפה, של מצב האיברים. נכון, זה נשמע כמעט כמו סינית לעיתים, אבל השורה התחתונה די פשוטה. אנחנו מדברים על בדיקה בטוחה, בחדר סגור, דרכה הרופא המטפל יכול להבין מה מצבו של המטופל לאשורו. האם הבדיקה כואבת? בדרך כלל לא.

מה ההבדל בין אולטרסאונד פרטי ל - MRI פרטי - 360 מעלות שיא

האם הבדיקה כואבת? יש סיכונים נוספים?

אבל, לפעמים, בשביל לקבל תמונה ברורה יותר לגבי מצבו של המטופל, ידרשו גורמי המקצוע להכניס חומר ניגוד לגופו של הנבדק. אל דאגה, החומר בטוח לשימוש והוא לא גורר תגובות אלרגיות בדרך כלל, עם זאת, בשביל להכניס את החומר, נידרש להזריק אותו לגוף, כך שבזמן ההזרקה המטופל יכול להרגיש לא נעים. יש מקרים בהם נבחר להשתמש בחומרי טשטוש בזמן הבדיקה, לאחריהם ייקח זמן לנבדק להתאושש. אבל למעט המקרים הללו, בדרך כלל, המטופל ירגיש בסדר גמור בזמן הבדיקה ולאחריה.

למה קשה להשיג תור לבדיקת MRI בשירות הציבורי?

MRI פרטי, זו הדרך שלכם לקבל תוצאות מהירות יותר, במכון פרטי. לצערנו, שירותי הרפואה הציבורית בישראל לא עומדים בקצב הביקוש. משום שבדיקה במכונה מהסוג הזה, נחשבת יקרה יחסית, למדינת ישראל אין מספיק מכונות ביחס לאוכלוסיה. כך שגם במקרים דרמטיים, לפעמים המטופל ייאלץ להמתין זמן רב מדי לבדיקה. זו הדרך שלכם לקצר את משך הזמן בהצלחה.

כל הפרטים על בדיקת אולטרסאונד

כאמור, כמו במקרה של בדיקת MRI אנחנו מדברים על בדיקה בטוחה, עבור נשים בהיריון ועבור חולים במצב רגיש. בניגוד לבדיקת MRI בדיקת אולטרסאונד נחשבת הרבה פחות יקרה. הבדיקה מבוססת על גלי קול, מחוץ לטווח השמיעה של האוזן האנושית. במכונת האולטרסאונד יש 'מתמר', מאין ידית מיוחדת, הפולטת גלי קול אל הבטן או אל כל איבר אותו אנחנו בוחנים כעת. בזכות גלי הקול, אנחנו מקבלים בסוף, תמונת מצב מהימנה ואמיתית.

מאמר - מה ההבדל בין אולטרסאונד פרטי ל - MRI פרטי - 360 מעלות שיא

האם הבדיקה כואבת?

הבדיקה לא כואבת. חשוב לדעת כי לעיתים ידרשו מכם לפני הבדיקה לשתות כמות גדולה של מים או ההיפך, לצום כמה שעות, הכל תלוי מקרה וסיטואציה. לפעמים, אם תתבקשו לשתות הרבה, הרי ששלפוחית שתן מלאה מעוררת אי נוחות לעיתים, אבל זה הכל.

למה כדאי לפנות לבדיקה פרטית?

היתרון של אולטרסאונד פרטי, הוא קודם כל בקבלת תוצאות מהירות ובקביעה פשוטה ויעילה של תור, בלי שתידרשו להמתין, בניגוד לשירות הציבורי. בנוסף, אם את רוצה לשמור על ריחוק חברתי במהלך ההיריון, כדי לשמור על בריאותך ואם אתה חושש להיחשף לציבור רחב של חולים מסיבה אחרת, הרי שמדובר על פתרון מצויין ובטוח יותר, בסופו של דבר.

האם המאמר עזר לך להבין את הנושא?
cropped-logo-MAALOT-SI-360-JUN2020-1024x327

לקביעת תור לבדיקת MRI | אולטרסאונד

התקשרו:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

מאמרים אחרונים

תוכן עניינים

דילוג לתוכן